אחת הדילמות הגדולות ביותר של כל הורה היא האם לעצב את חדר התינוקות ולקנות ציוד לתינוק טרם הלידה או לאחר הלידה. במאמר זה נציג בפניכם את המיתוסים והגישה הפרקטית לעניין ובהתאם תוכלו להגיע להחלטה המתאימה לכם.

לא מעצבים חדר תינוקות טרם לידה

אחת האמונות התפלות המוכרות ביותר היא שלא מעצבים חדר תינוקות ולא קונים ציוד לתינוק לפני הלידה. הסיבות שגורמות לאנשים להימנע ממלאכת עיצוב חדר תינוקות טרם הלידה הן:

  • מעצבים חדר תינוקות בהתאמה מלאה לילד – הטענה הרווחת: אין דרך לדעת האם העיצוב של החדר אכן יתאים לתינוק. בדיוק כמו שרוב הפעמים לא ניתן להחליט על שם לתינוק טרם הוא בא לעולם וזאת משום שרק ברגע בו מסתכלים עליו, יודעים מה השם המתאים לו.
  • עין הרע – הסיבה השנייה בגללה אנשים לא מוכנים לעצב את חדר התינוק שלהם טרם הלידה היא עין הרע. פשוט לא לוקחים סיכון שמשהו רע יקרה ושהלידה לא תעבור בשלום.
  • ההורמונים משפיעים – סיבה נוספת המתווספת לרשימת הנגד היא ההורמונים של האישה. רוב האנשים טוענים שקבלת ההחלטה באשר לעיצוב חדר התינוקות אינה הגיונית, כאשר מדובר על אישה הורמונלית שמלאה בפחדים, בוכה ללא סיבה, עצבנית וכמובן כואבת.
  • לא התקופה הנכונה – סיבה נוספת היא מצבה הפיזי של האישה טרם הלידה. האישה כבדה ולעיתים סובלת משום עודף המשקל. זו בהחלט לא התקופה המתאימה להתחיל ולהיסחב מחנות לחנות, לנסות למקם את השידה בפינה זו ולאחר מכן להחליט למקם אותה בפינה אחרת (וכך לגבי רוב הרהיטים).
  • לכל תקופה יש את האנרגיה שלה – הטענה כאן היא שתקופת ההיריון אינה התקופה המתאימה להתחיל ולהתעסק בעיצוב חדר התינוק. האישה צריכה להתרכז בכל הקשור אל הלידה.

מעצבים חדר תינוקות לפני לידה

  • יודעים את מין היילוד – בוודאי שניתן לעצב את החדר לפני שהתינוק מגיח לעולם, שהרי במרבית המקרים ההורים יודעים באם מדובר על בן או בת.
  • עין הרע – מתאים רק לאנשים שמאמינים באמונות טפלות. אין שום סיבה לא להתחיל ולעצב.
  • הורמונים – כל אישה יודעת טוב מאוד מה היא רוצה, גם אם היא הורמונלית. אישה הורמונלית היא לא אישה שניחנת בחוסר שפיות זמנית, למרות שיש מקרים שהבעלים טוענים שכן. כל אישה יודעת מה הפנטזיה שלה לגבי עיצובו של חדר התינוק ואין סיבה שהחדר יהיה מוכן טרם הלידה.
  • התקופה הנכונה – אין זה משנה אם האישה כבדת משקל והיא סובלת כאשר היא הולכת ממקום למקום. שהרי היום ניתן לעשות הכל דרך האינטרנט. יש מבצעים נפלאים ויועץ תמיד יכול להגיע הביתה ולסגור את הפינה הזאת עם האישה. בנוסף, מרכיבים מקצועיים ידאגו למקם את החפצים היכן שמעוניינים ואם יהיה צורך בשינויים תמיד יש את בעלך.

כעת, הכל בידיים שלכן. בהצלחה!

נכתב באדיבות תות וניל