ארונות הבית הם אחד הרהיטים החשובים ביותר מבחינה פונקציונלית, כפריט שמופקד על המשימה הקריטית של אחסון חפצים. אלא שבארונות צריך להתבונן גם דרך משקפיים עיצוביות, מכיוון שהארונות בולטים בכל חלל שהם מוצבים בו.

הבחירה בטפטים לארונות הפכה לנפוצה מאד בשנים האחרונות, כיוון שהטפטים יכולים לרענן את מראה החדר, ליצור אווירה ו"להצעיר" את הארון בלא מעט שנים. ההחלטה על התקנת טפטים לארונות היא רעיון עיצובי נהדר, אבל עדיין מחייבת להעניק תשומת לב למספר דברים עיקריים.

חשיבותה של ההתאמה העיצובית

טפט מוצלח לארון יכול לקבל תשומת לב חיובית ולעמוד בפני עצמו. יחד עם זאת צריך לקחת בחשבון שהיחסים בין הארון לבין האלמנטים העיצוביים המקיפים אותו משפיעים בצורה דרסטית על התוצאה הסופית. כך למשל טפטים לארונות מטבח מקיימים יחסים הדוקים עם רכיבי המטבח האחרים, מוצרי החשמל, גוון הקירות, פינת האוכל וכן הלאה.

בבחירת הטפט אפשר לדבוק באותו קו עיצובי מבחינת הטקסטורות, הגוונים או האווירה. בהרבה מקרים דווקא היחסים הניגודיים הנוצרים כאן הם שמעניקים את העניין העיצובי. בסופו של דבר, המאפיינים הספציפיים של הארון והחלל בו הוא מוצב, הטעם האישי של בני הבית והרצונות שלהם הם שצריכים להגדיר את מאפייני הטפט הנבחר.

חומר הגלם

טפטים מגיעים כיום במגוון רחב של חומרי גלם, מה שמחייב קבלת החלטה נוספת. ממש על קצה המזלג ניתן להזכיר טפטים העשויים מבד שאינו ארוג, טפטים מווניל, טפטים על בסיס נייר ועוד. היריעה קצרה כאן מלציין את כל המאפיינים, היתרונות וגם החסרונות של סוגי הטפט השונים. במעמד הבחירה אתם כן צריכים לשים לב לחומר הגלם, לברר בנוגע לעמידות שלו, אופן ההסרה מהקיר בעת הצורך (המטרה היא שלא יישארו סימנים), צורת הניקוי ועוד.

בגדר חובה: התקנה מקצועית

טפטים לרהיטים בכלל ולארונות בפרט מצריכים לא רק רכישה שלהם אלא גם מיקום שלהם על גבי הפריט הרלוונטי. באינטרנט תוכלו למצוא לא מעט מדריכים שמראים איך עושים את המלאכה של הדבקת טפטים, כשחלק מהמדריכים בהחלט מפורטים וממצים. הבעיה היא שזה לא מובן מאליו שהמדריך יתאר את סוג הטפט או את תנאי ההדבקה שלו. מעבר לזה, חשוב לדעת שתמיד קיים סיכוי להדבקה עקומה או לא חזקה מספיק בהיעדר ידע.

מכאן, שההמלצה לשקול בחיוב שימוש בשירותיו של מדביק טפטים מקצועי היא מתבקשת מאליה. יש חברות שמספקות את ההדבקה כחלק ממחיר הרכישה של הטפט.